Warum gibt es analoge Krankheitsmechanismen bei chronisch entzündlichen Krankheiten?

@article{Straub2007WarumGE,
  title={Warum gibt es analoge Krankheitsmechanismen bei chronisch entz{\"u}ndlichen Krankheiten?},
  author={Rainer H. Straub and Hugo O. Besedovsky and Adriana del Rey},
  journal={Wiener klinische Wochenschrift},
  year={2007},
  volume={119},
  pages={444-454}
}
Das ärztliche Ursache-Wirkungsdenken richtet sich in der überwiegenden Zahl der Fälle auf eine einzige Ursache und eine daraus abgeleitete Therapie. Diesen einfachen Zugang scheinen wir unseren Patienten schuldig zu sein, da wir ihnen den Sachverhalt in einfachen Worten erklären wollen. Es sind gerade jene einen einzelnen Baustein betreffenden Defekte besonders überzeugend erklärbar, wenn sie ein gravierendes Problem für den Gesamtorganismus aufwerfen. Das ist zum Beispiel für den plötzlichen… 
2 Citations
Neuroendokrin-immune Interaktionen bei rheumatischen Krankheiten
TLDR
It is shown that the effects of different hormones and neurotransmitters on the immune system are influenced by: (1) the immune stimulus; (2) preponderance of women versus men with respect to autoimmune diseases; (3) negative effects of ovulation-inducing therapy, oral contraceptives, and hormone replacement therapy; (4) protective effect of hemiplegia; and (5) influence of psychological stress on inflammation.
Neurohormonal activation and inflammation in chronic cardiopulmonary disease: a brief systematic review
TLDR
Chronic cardiopulmonary disease typically induces and maintains (over)activation of several phylogenetically old adaptational and defensive mechanisms, which contributes to impaired function and worse prognosis in a variety of chronic disease.

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